Pilótát keres a Ferrari? Szappanopera az F1-ben.
Most, hogy itt a nyár, újra kezdődhetnek tárgyalások. Nagyon sok hely szabad még, de ezek közül a legizgalmasabb, hogy ki szerződik Barrichello helyére a Ferrarinál, illetve, hogy a brazil elmegy-e egyáltalán. A híreknél már volt egy Button-Ferrari ügy, de az akkori Formula magazin 2002/májusi számból idézünk fel egy kis részletet
Räikkönen, Button, Montoya, Massa. Mindannyian fiatalok, tehetségesek és gyorsak. Mindannyian pályafutásuk elején járnak, ám már most egy cél lebeg a szemük előtt: világbajnoknak lenni. S van még egy közös tulajdonságuk: a Ferrari bármelyiküket leszerződtetné - legalábbis a világsajtó szerint
A bevezetőben felsorolt néhány közös vonáson kívül nem könnyű hasonlóságot találni e négy pilóta életében. Már a születési helyük is meglehetősen távol esik egymástól, hiszen míg Raikkonen Finnországban, Button Angliában, Massa Brazíliában, Montoya pedig Kolumbiában látta meg a napvilágot, így neveltetésük, e ebből adódóan vezetési szokásaik is különbözőek.
A sebesség szeretet azonban mindenképp összeköti őket, s az is vitathatatlan, hogy képességeikből ítélve szép jövő vár rájuk a száguldó cirkuszban. A legérdekesebb kapocs viszont vélhetően az, hogy mindannyian szerepeltek már a Ferrari-csapatnál…
Az európai sajtó egy éven belül képzeletben "eladta már" - legalább egyszer, de volt akit többször is - az ágaskodó paripa jelképezte istállónak. A valóságban persze maximum a tárgyalásokig jutott el a legpatinásabb F1-es alakulat és az adott pilóta…
A Scuderia tavaly júliusban kezdte meg tehetségkutató hadjárat, amikor is megkörnyékezte a Formula-1-be üstökösként berobbanó Kimi Raikkonenent. Az akkor még huszonegy éves finn a Sauber versenyzőjeként debütált az F-1-ben s még nem volt túl a 30.(!) együléses autóversenyén sem. Hihetetlen tapasztalatlansága - az FIA sokáig csak a soron következő három futamra adott neki ki szuperlicencet - ennek ellenére többször is pontot szerzett. Nagyon megbízhatóan, mondhatni hiba nélkül vezetett, így felröppent a neve a Ferrarival kapcsolatban is.
A hírek szerint az olaszok az akkoriban gyengécskén teljesítő, ám rátermettségét úton-útfélén hangoztató - magának a csapaton belül Schumacherrel azonos elvárást követelő - Barrichello ültették volna, ám a McLaren gyorsabb volt, s egy villámigazolással elhappolta őt a Ferrari orra elöl. Persze az olaszok cáfolták a lapok híresztelését, de az nem lehet véletlen, hogy épp néhány nappal a Raikkonen-McLaren kapcsolat - ami már persze köztudott volt - hivatalossá válása előtt hosszabbították meg Barrichello szerződését. Rubinhónak azonban csupán egy évvel tolták ki a szerződését, míg rajta kívül az egész Ferrari-csapat szerződésének lejártát 2004-ig tolták ki. Nem is csoda hát, hogy néhány hónappal később jött a következő jelölt a Ferrari kettes számú kocsijába, Jenson Button személyében. A még Raikkonennél is fiatalabb angol második szezonját futotta, vagy csak araszoltak, a Forma-1-ben, hiszen a williamses debütálása (ami tizenkét pontot hozott) után a gyengécske Benetton-Renault-ban volt (Ami csak két pontot hozott). …
A 2005-ös szerződés pontok:
Ferrari: M.SCHUMACHER, J. Button?,R.Barrichello?,K.Raikkonen?,F.Massa?
(Räikkönennek érvényes szerződése van a McLarennél, de nem egyszer fordult elő, hogy a Ferrari kivásárolt valakit érvényes kontaktussal.
McLaren: K:RAIKKONEN, JP.MONTOYA (v: Alex Wurz)
Williams: M.WEBBER, J.Button? A. Pizzonia?
Sauber-Petronas: ? ?
Jordan: ? ?
Minardi: ? ?
Toyota: R. SCHUMACHER, J. TRULLI
BAR: J.Button? T. Sato?, A. Davidson?R.Barrichello? D.Wildhon?
Red Bull Racing: D.COULTHARD, C.Klien? V.Liuzzi? S. Speed
Renault: F.ALONSO, G.Fisichella? |